EVA's forums

verleidelijk veggie
Het is nu wo jun 19, 2013 10:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bloem voor brood?
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 9:06 am 
Golden Delicous (463)  Niet gespecificeerd  GENT    
vr jul 24, 2009 9:58 pm
Ik denk dat het hier al eens stond (maar ik vind het niet terug, en ik kan echt niet met die zoekfunctie werken - blond :))

MAAR

Dit weekend eens boodschappen gedaan met de papa en op zijn aanraden, zou ik broodbakbloem best niet meer in de BIO-Planet kopen (gezien de kostprijs + ik bak 1 à 2/week brood), maar in de "groothandel".

Wat ik eigenlijk zoek: een winkel/of maalderij in het Gentse die zuiver bloem verkoopt (dus NIET zoals in de AVEVE waar meelverbeteraar enz. inzit), en liefst ook spelt, etc. ...

Bedankt!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 9:23 am 
pompelmoes (593)  Niet gespecificeerd  kortrijk    
wo jul 25, 2007 9:40 pm
Gents Bakkershuis misschien?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 10:08 am 
Dank je!

Ik ga zeker kijken, maar volgens de website zijn ze maar beperkt open en dat komt niet echt goed uit ... Ik zou al verlof moeten nemen.

"People are the only animals that drink the milk of the mother of another species. It is unnatural for a dog to nurse from a mother giraffe; it is just as unnatural for a human being to drink the milk of a cow." -- Michael Klaper

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 11:42 am 
rode kool (1303)  Vrouw  Zottegem    
vr okt 12, 2007 6:06 pm
Meelverbeteraar, is dat niet vegetarisch misschien? :? Mijn vriend koopt alles voor z'n brood in Aveve (aangezien het hier 2 min. stappen is).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 12:01 pm 
spruit (101)  Niet gespecificeerd    
wo aug 11, 2010 9:32 am
In de Colruyt vind je ook aardig wat meel. En als het over simpel wit of bruin tarwemeel gaat, dan zijn ze daar toch stukken goedkoper dan in de AVEVE. Gents Bakkershuis is trouwens zeker niet meteen de goedkoopste optie als particulier. Een maalderij die wil leveren aan particulieren heb ik nog niet meteen gevonden rond Gent. Die komen met een camion en verkopen per kubieke meter, is zo mijn indruk. Maar mochten er ambachtelijke molens zijn die pakweg rogge verkopen in kleinere hoeveelheden (max 25kg), dan ben ik zeker ook geïnteresseerd.

Meelverbeteraar bestaat trouwens voor het grootste deel uit gluten, het hoofdingrediënt van seitan, en is dus zeker vegetarisch. Voor de rest zit er wat maltose in en vitamine c. Meestal volledig onschuldig dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 12:25 pm 
Meelverbeteraar: niets op tegen, maar ikzelf verkies echt het "natuurlijke", de basis, zonder toevoegingen ...
Ik heb het graag eenvoudig.

Ik vind het woord alleen al niet zo leuk. "meelverbeteraar".
Ik wil gewoon meel, hoeft niet verbeterd te worden wat mij betreft :)

"People are the only animals that drink the milk of the mother of another species. It is unnatural for a dog to nurse from a mother giraffe; it is just as unnatural for a human being to drink the milk of a cow." -- Michael Klaper

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 1:24 pm 
reuzepompoen (4429)  Vrouw  Kessel-Lo    
wo sep 13, 2006 9:27 pm
Citaat:
Meelverbeteraar bestaat trouwens voor het grootste deel uit gluten, het hoofdingrediënt van seitan, en is dus zeker vegetarisch. Voor de rest zit er wat maltose in en vitamine c. Meestal volledig onschuldig dus.

hoe kun je dat checken? ik viind de ingrediëntenlijst van meelverbeteraar niet erg doorzichtig. Wat bv. met die van AVEVE? Ik heb daar mijn twijfels bij namelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 1:45 pm 
spruit (101)  Niet gespecificeerd    
wo aug 11, 2010 9:32 am
Google de ingrediënten simpelweg? Of haal ze door goedgeweten.be. In de enige zak mix die ik nog heb (van Soubry) zit bijvoorbeeld enkel bonenmeel, maltose (een suiker, zit van nature ook in meel), ascorbinezuur (vitamine c), lechitine (stabilisator gewonnen uit soja/zonnebloempitten) en dextrose (druivensuiker).

Profiel  

Berichttitel: Bakkerij Goeiemorgen Antwerpen-Berchem
BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 12:20 pm 
(1)  Niet gespecificeerd    
wo maart 21, 2012 12:05 pm
Antwerpen-Berchem, Statiestraat 169, vlakbij het station van Berchem

Vegetarisch natuurbrood, een aantal koffiekoeken zonder eieren, belegde vegetarische broodjes (met bv vegetarische kaas)...

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 120313_002

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]